The View Upstairs

För några år när jag var i Seattle såg jag en dokumentär, Upstairs Inferno, om en mordbrand 1972 i New Orleans på en gayklubb där 32 personer dog. Homofobisk massmediarapportering, ovilja från myndigheter att utreda mordbranden och anhöriga som inte hämtade ut kropparna för att de dött på en gayklubb påverkade mig starkt.
Något år senare var jag i New Orleans med en kompis och besökte då platsen där branden ägt rum. 
Ikväll var jag och såg en musikal om branden. Det låter absurt att göra en musikal om en så hemsk händelse men det var otroligt fint och när en av skådespelarna efter föreställningen läste upp namnen på de som dog i branden, och identifierats, kändes det som att hela publiken grät. (null)

(null)

(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback