Konflikt

Ända sedan jag var liten har jag haft en enorm konflikträdsla. Min roll i familjen var att bevara freden och vara länken mellan grälande familjemedlemmat. Och de roller vi lär oss som barn förblir alltför ofta de rollprestationer vi fulländar som vuxna. Trots detta har jag stått långt fram och försvarat homosexuellas rättigheter. Något som inte varit utan konflikter. Jag har försvarat homosexuellas rättigheter i radio, tv och tidningar men även i bild i form av fotoutställningar. Jag har stått framför hela skolklasser och bemött argument om att homosexualitet är fel enligt bibeln  och  jag har stått framför killgäng som  hotat misshandla mig. Det kan tyckas som en ödets nyck att jag blev homosexuell och fann "min sak", mitt syfte och mening. Något som var större än mig och som gav mig något att kämpa för. Något som tvingade mig att möta mina inlärda rädslor och kämpa mig igenom dem. Något som utmanade mig att prova nya roller på livets scen. Än idag kämpar jag med min konflikträdsla men idag kan jag se den som en motspelare som tvingar mig att spela min roll bättre och mer övertygande. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback