Ilska

Vart jag än jag vänder mig möts jag av människor som tycks bära på en ilska de själva inte ens är medvetna om. De tränger sig fram som om allt är en kamp, en slags hungerspel utan belöning med enbart olika grader av bestraffning. All hänsyn, respekt och artighet är satt ur spel och det enda som betyder något är att man får det som man tycker sig ha rätt till i ögonblicket, då man inte fick det man var lovad i livet. Jag kan inte låta bli att tänka att allt bottnar i makt och de som tycker sig ha rätt till mer makt, och de som inte inser att de har makt över sina liv, nu tar den lilla makt de kan få genom om att agera så som de tycker de själva har blivit bemötta. Ironiskt nog har jag funnit och tagit mig både frihet och makt de senaste åren och har samtidigt funnit ett intre lugn. Jag gör medvetet val som ger mig makt och frihet vilket i sig innebär uppoffringar. Ingen frihet utan viss ofrihet. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback