Att få tillbaka ett liv jag aldrig haft

Sedan jag började med antidepressiva tabletter så har mitt förändrats radikalt. Jag springer inte runt och är euforiskt lycklig, jag är inte hög på livet. Eller något annat för den delen. Men jag bär inte omkring på viljan att dö i varje ögonblick, i varje känsla, i varje handling. Det känns som om jag fått tillbaka ett liv jag aldrig haft. Och det fyller mig med andra känslor. Känslor som ilska över den tid jag mått dåligt, den långa tid jag mått dåligt. Det fyller mig med tacksamhet över det liv jag trots ångest och depression lyckats skapa åt mig själv. Jag är fylld av en önskan att göra något, att skapa något. Och det är nästan som ett ödets ironi att jag kommit att må så här bra tills att jag snart blir 42 år. Årtalet som jag satt mitt slutmål i planer på att ta livet. Längre än hade jag aldrig trott att jag skulle orka uthärda livet, depressionen och ångesten.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Hej Åke !
Vad glad jag är att du fått hjälp och mår bättre!!!
Jag kan med uppriktighet säga att jag inte hade handlat där du jobbar om du inte jobbat där. Tycker all personal är jättetrevlig MEN det är något extra med dej!!! Stor kram
Ps jag vill gärna tipsa dej om en jättefin blogg catchingup.bloggplatsen.se/presentat... Ds

Svar: Tack för din kommentar, hade faktiskt aldrig kunnat föreställa mig att jag skulle kunna må så bra som jag gör nu :) tack för tipset :)
Åke Englund

2013-08-29 @ 17:09:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback