Saknad

När jag sitter och förbereder ett projekt och äter lunch samtidigt så börjar en gäst på restaurangen att prata med mig. Vi känner varandra lite sedan tidigare och vi pratar om mitt arbete och projektet jag jobbar med just nu. När jag ser hennes tallrik så påpekar jag hur lite mat hon fått och hon svarar att hon helst inte ville äta något alls för att de inte hade tid att äta, men hennes man hade tvingat henne att äta något. Hon äter hastigt upp sin mat och jag återvänder till datorn och mina anteckningar. Tänker för mig själv på hur irriterad hon verkat när hon varit tvungen att äta något trots att hon var stressad. Tänkte för mig själv hur, trots att jag trivs bra med att vara själv, jag ibland kan sakna någon som tar hand om en när man själv tappar fokus.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback