Tomhet och förväntningar

När jag satt på kaféet och skrev så kom en vän förbi för att köpa kaffe och vi pratade om mitt bokskrivande. Vi pratade om att jag sitter nästan tre timmar varje vardag och att jag jobbat med boken i ett och ett halvt år. Att jag nu närmar mig slutet på boken. Vi pratade om all tid som gått, all tid jag lagt på skrivandet. Hur kommer det att kännas när jag är färdig? Vad ska jag göra sen? Blir det en bok till? Vad gjorde jag av all tid innan jag började skriva på boken? Hans kaffe blev färdigt och när han gick sin väg så vände han sig om och sa: Den här boken blir den första jag kommer att läsa sedan jag gick i skolan. Om den är bra så måste du ju skriva fler böcker!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback