En planet med flera månar

Solen sken från en nästan klar himmel. Bara några strimmor av vita moln bröt av den klarblå himlen. Den skinande solen och den klarblå himlen gav ett falskt intryck om värme men trots att det var en vacker vårdag så berättade temperaturen att det fortfarande var långt kvar till värmen gjort sitt intåg, än mindre sommaren. Trots att det var fullt dagsljus och solen nästan bländade mig så kunde jag klart och tydligt se en måne på himlen. Den var inte full men bara några dagar därifrån. För ett ögonblick kom jag att tänka på en film från min uppväxt där huvudrollsinnehavarna levde på en planet med flera månar. Hur jag som liten kände mig som någon som levde på fel planet. Som någon som levde på en planet där jag inte hörde hemma. En planet som bara hade en måne och längtade hem till min planet som hade flera månar. En av hundarna tröttnade på att stå stilla och drog i kopplet för att visa på att han ville gå vidare. Jag vaknade ur mina dagdrömmar och vi gick vidare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback