När ingen ser

När jag är ensam, när ingen ser, då brukar jag nynna med i texten till låten som jag lyssnar på. Som häromkvällen när jag hade rast och var ensam på lunchrummet. I bakgrunden spelades låten Fever och jag nynnade med i låten. Efter att jag försäkrat mig om att ingen såg mig började jag dansa och sjöng med i texten. Låtsades att jag dansade med en kille som jag är förtjust i. Sjöng för honom samtidigt som vi dansade tillsammans. När låten nådde ett crescendo släppte jag taget om honom och låtsades spela på instrumenten i låten. Slog på trummor och knäppte med fingrarna. Slutade sjunga med, släppte taget om instrumenten och blundade samtidigt som jag dansade i min ensamhet. Log för mig själv och skrattade till. Tänkte på hur jag aldrig dansar, sjunger eller spelar något instrument inför andra men jag har skrivit en bok där jag lämnar ut mitt innersta, en bok där jag vänder ut och in på min själ och berättar för alla om mina tankar. Men dansa, spela ett instrument och sjunga inför andra vågar jag inte.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback