Boktricket

Sitter och arbetar med manuset till boken. Bredvid mig sitter en kille och läser en bok. Fantiserar för mig själv om hur det kommer att kännas att se en snygg kille sitta och läsa min bok när den kommer ut. Dagdrömmer om att det skulle kunna bli bokvarianten på hundtricket. Jag skulle fråga vad han läser och när han tittar och ser mig så skulle han känna igen mig från bilden av författaren på bokens baksida. Jag skulle skratta lite förläget och säga att jag inte ser mig själv som författare förrän jag skrivit minst två böcker eller när jag kan leva på mitt skrivande. Han skulle le sitt största leende och säga åt mig att inte vara så blygsam och sedan skulle vi fika tillsammans och prata om allt möjligt och skratta mycket. Jag väcks abrupt ur min dagdröm av att jag tappat mitt manus i golvet och killen tittar undrande på mig. Inser snabbt att temat i boken inte direkt är en inbjudan till en mysig fikadejt och jag återvänder till mitt skrivande.

Kommentarer
Postat av: Casper

du är väl för söt!

2012-06-20 @ 13:15:10
Postat av: Åke Englund

Tack Casper *rodnar*

2012-06-20 @ 13:32:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback