Värdig

Jag pratade med en man som handlade av mig och jag gjorde en inte alltför vild gissning av vad han skulle göra med sina matvaror och det visade sig att jag hade rätt. Men det var inte han utan hans fru som skulle sköta tilllagningen svarade han. Jag log och sa att han hade tur som hade en så snäll fru som tog hand om honom. Han log stort och tittade på mig.
-Varför har du ingen man som tar hand om dig Åke? Du om någon förtjänar verkligen det! 
Hans avslappnade men ärligt menade kommentar fick mig att bli svarslös. Jag kan inte se mig själv i en relation, har på något sätt vant mig av med den tanken. Livet känns alltför komplicerat för att jag ska låta någon komma så nära mig, är alltför rädd för att lita på någon. Blev nästan lite chockad av att han verkade mena vad han sa. Han tyckte verkligen att jag förtjänade en man att dela mitt liv med. Knepigt när andra tycker att något är så självklart medan man själv är alltför fylld av självförakt för att ens tänka tanken.

Kommentarer
Postat av: Sagit

Träffade dig under en sån kort tid o kunde på direkt se det som mannen såg i dig...Den som ska vara med dig ska vara lyckligt lottad!!!

Vi är många som ser det tror jag!:)
kram

Svar: Tack Sagit,ta hand om dig
/Åke
Åke Englund

2012-07-12 @ 11:59:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback