När magin är över

Film är min tro.Film är min religion. Film är min trygghet. Det finns inget bättre än ögonblicket innan filmen då reklamen är slut och filmen börjar, ögonblicket då jag kliver in i en annan värld för en stund. Samtidigt som ögonblicket efteråt då filmen slutat, när mörkret sänker sig över salongen är ett tungt ögonblick. Ögonblicket då magin är över, när verklighetens mörka moln drar in. Jag har ingen längtan eller önskan om att ha mycket pengar, men om jag hade mycket pengar så skulle jag köpa mig ett hus med en biosalong där jag skulle se film efter film. Låta ett ögonblick av magi övergå i nästa ögonblick av magi. Även om jag vet att allt är en illusion, magi skapat med speglar och rök. Men film är min tro, min religion och min trygghet.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback