Välja, välja bort

Ett gäng killar handlade av mig och killen som handlade sist i gänget köpte förutom godis en skvallertidning vilket framkallade många skratt bland hans kompisar. En av killarna i gänget började reta killen som köpt tidningen och sa att det var bögigt. De andra killarna i gänget skrattade och jag fick sådan lust att säga att jag inte läser skvallertidningar men att jag var bög. Samtidigt så visste jag inte hur de skulle reagera. Och jag jobbade ju. Förhandlade med mig själv. Välja eller välja bort? Säga något eller vara tyst? Tänkte på lektionerna jag ska ha på en skola nästa vecka. Jag har redan fått skrivna frågor från eleverna och en av de vanligaste frågorna är: När kom du ut som homosexuell? Som om man bara kommer ut en gång och sedan är det färdigt, man behöver aldrig göra det igen. Som om man aldrig mer behöver ställas inför valet att säga eller inte säga något. Tittade på killarna. Valde att inte säga något. Valde bort.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback