Språkresa

När jag klev in så var det första gången jag var på ett Starbucks sedan i höstas då jag var i New York. Det var som att åka tillbaka till alla Starbucks jag besökt i så många städer över hela USA. Men den här låg i Göteborg. Trots det så kändes som att kliva tillbaka i tid och rum. Musiken i bakgrunden var densamma som jag är van vid. När jag stod och valde vilket kaffe som jag skulle ha så försvann jag till en annan plats men rycktes snabbt tillbaka av baristan som frågade vilket kaffe jag ville ha. Jag beställde mitt kaffe och baristan tog mitt namn för beställningen. När kaffet var färdigt gick jag och satte mig vid ett bord och tittade drömmande ut genom ett fönster. Långsamt så insåg jag att baristan hade kallat mig för James och att vi hade fört hela vår konversation på engelska. Av gammal vana från mina resor där jag kallar mig för James som ju är mitt andranamn hade jag gått över till att prata engelska.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback