När du bestämt dig

Jag diskuterade mitt bokprojekt med en kund på jobbet och vi pratade om min medverkan i radio nu på torsdag. En annan kund blev intresserad och vi pratade om min medverkan i radioprogrammet, att jag skulle prata om hur man kommer gång med sitt bokprojekt och boken jag skriver på. Samtalet tycktes förflyttas från mig och levde vidare mellan kunderna när de gick sin väg. Kunden jag hade pratat med först och som jag kände privat vände sig om och sa: ”Allt började med att du bestämde dig!” De fortsatte sitt samtal och lämnade butiken. När de gått så insåg jag hur rätt min vän hade. Det hade börjat med att jag bestämde mig. Att skriva en bok är något jag alltid velat göra men det som fick mig att komma igång var när jag bestämde mig. När jag bestämde mig så började jag samla på händelser jag ville ha med i boken och skapade en tidslinje. När jag bestämde mig så började jag berätta för min omgivning att jag skriver på en bok för att sätta press på mig själv att skriva. När jag bestämt mig så bad jag en vän att läsa kapitel ur boken med jämna mellanrum och agera musa för mig. Jag har bara gjort det men inte insett att det som jag gjorde var att jag bestämde mig. Precis som kunden hade sagt när han vände sig om. En mäktig känsla infann sig när jag insåg att jag fått så mycket gjort och kommit så långt med skrivandet för att jag tagit kontrollen och bestämt mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback