Wish it * Dream it * Do it

Varje kväll efter jobbet under kvällens sista promenad med hundarna går jag förbi en butik som har en skylt. På skylten står det: Wish it Dream it Do it. Varje kväll läser jag den där skylten och det blir som en uppmaning till mig. En uppmaning att förverkliga mina drömmar. När jag kom hem ikväll så letade jag reda på en drömbok där jag tidigare skrivit ner saker jag vill göra. Boken har blivit liggande ett tag och jag leta ett tag innan jag hittade den. Men så fann jag den i en bokhylla och jag bläddrade bland sidorna och jag insåg att, medvetet eller omedvetet, genomfört mycket av det som jag skrivit upp i boken. Jag kunde pricka av punkter som att arbeta med radio, skriva för en tidning och att skriva en bok är en punkt som jag snart kan pricka av. Alla städer jag skrivit upp hade jag nu besökt. Innan jag gick och la mig för kvällen lät jag drömboken ligga med ett oskrivet blad uppslaget för kommande drömmar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback