Kanin på vatten

Jag låg på en filt och solade på stranden, solen sken och havet kastade solens strålar mot mig likt skarpa pilar. Jag kisade och tittade ut över havet. Såg något röra sig därute i fjärran. Efter en stund såg jag att det var en kanin som gick på vattnet. Funderade på hur den kunde gå på vattnet, det går ju inte. Den närmade sig och jag letade fram min kamera för att ta ett kort på den när den gick på vattnet. Men när jag fick fram kameran så var kaninen framme vid stranden och ögonblicket var över. Försökte ändå ta ett kort på kaninen som gått på vattnet men den var nu framme vid mig och den var för nära för att jag skulle kunna få en bra bild på den. När kaninen var framme vid mig insåg jag att den var lika stor som mig när jag stod upp och när jag gav upp mina försök att fotografera den så försökte kaninen kyssa mig. Irriterad knuffade jag undan kaninen och i samma ögonblick vaknade jag upp från drömmen om kaninen som kunde gå på vatten.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback