Detaljer

Även om det som regel är stressigt på min arbetsplats så finns det många tillfällen då det för ett ögonblick tycks stå stilla och det finns inget jag kan göra åt det. Istället för att stressa upp mig så passar jag på att utnyttja dessa små micropauser till att iaktta omgivningen, jag studerar hur folk beter sig och jag ser de små detaljerna. Som mannen som har ett långt näshårstrå som vibrerar när han andas. Eller killen med cerise nagellack som spruckit och flagat. Eller kvinnan som skakar sedlarna för att se så att det inte är flera sedlar som sitter ihop. Vart jag än vänder mig så ser jag små detaljer, små egenheter. Frågan är vilka egenheter jag har, vilka detaljer jag har i mitt utseende som andra lägger märke till men som jag inte ser.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback