Skapa och kapa



Arbetar på en text och utgår från en viss mängd text som jag har till mitt förfogande och jag har fått möjlighet att skriva en större text än tidigare. När jag fick ok på att skriva texten så visste jag nästan inte hur jag skulle kunna göra åt mängden tecken som jag hade till mitt förfogande. Idén till texten har jag haft under en längre tid men jag visste ändå inte hur jag skulle få ihop det. Tiden gick och det blev mest transpiration och desto mindre inspiration av skrivandet. Gjorde som jag brukar göra för att finna inspiration och gick till ett stamcafé och satte mig där för att skriva. Och när jag väl satt där och skrev så kom inspirationen. För att dö ut i nästa ögonblick. Bar med mig texten i jackfickan och i tankarna under flera dagar men ingen inspiration infann sig. Gick tillbaka till caféet en dag och återigen flödade orden likt ett vattenfall. Tog med mig texten hem och skrev. Räknade antalet tecken och insåg att jag nästan använt upp alla tecken jag hade till mitt förfogande. Och allt jag skrivit än så länge var en bakgrund till ämnet i texten. Tog med mig texten till caféet ännu en gång men nu för att skära ner texten. Caféet hade kommit att bli min plats för både skapande och kapande.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback