Lätt bagage

Resan till USA närmar sig. Alla frågar mig om jag börjar få resfeber och om jag börjat packa ännu. Gång på gång får jag svara att jag inte tänkt så mycket på att jag ska resa, visst längtar jag och visst kan jag fastna i sökningar på internet om vilka biografrar som finns i Seattle och New York och vilka filmer som kommer att visas när jag är där. Men något av det som lockar mig mest, är att resa med lätt packning och bo på hotell där allt onödigt och personlig är bortskalat. Att åka väg med en bara en väska stor nog, eller rättare sagt liten nog att ha som handbagage och bo tre veckor på hotell. Det är något asketiskt med att resa lätt och att bo i sparsamt möblerade rum tilltalar något djupt inom mig. Vet inte varför men jag finner en slags trygghet och ro i att leva och bo med så lite som möjligt. Egentligen skulle jag vilja bo likadant här hemma. Asketiskt möblerat, opersonligt och lätt att lämna bakom sig. Likt en främling som stiger på ett tåg och bara försvinner utan ett spår.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback