I fas

Satt under förmiddagen och på ett café och skrev på boken och fick sällskap av en bekant. Vi kom att prata om mitt skrivande då jag satt med datorn och en hög med anteckningar och utskrifter. Han var så engagerad och intresserad av mitt bokprojekt att jag blev överväldigad. En stor rädsla som jag haft när jag börjat vara öppen om mitt skrivande har varit att få höra negativa kommentarer, har kanske burit med mig bilden av han som kallar sig författare men inte skrivit något på flera år. Några timmar senare mötte jag ännu en vän som jag kom att prata om mitt skrivande med då han undrade vad jag gjort under dagen. Han var om möjligt än mer intresserad och engagerad och sa ”Fan va bra” gång på gång under vårt samtal. Och ser jag tillbaka på vilka reaktioner jag fått sedan jag började skriva på boken så har jag bara fått positiv respons, det känns som att jag skulle kunna få boken att gå med vinst enbart genom att sälja den till vänner och bekanta som jag pratat med under tiden som gått sedan jag började mitt skrivande. Och nu när jag själv börjar se hur boken får form så börjar även min tro på mig själv och min förmåga att komma i fas med min omgivnings tro mig och mitt skrivande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback