Utgånget lån

När jag sökte efter en bok i bokhyllan så hittade jag ett gammalt nummer av tidningen ”The New Yorker” som jag fått låna av en kund, vi älskar båda staden New York och hon brukade ge mig senaste numret av tidningen att läsa. Tidningen var från november 2007 och jag insåg att jag inte gett tillbaka tidningen för att jag inte träffat henne på länge. Den första tanken som slog mig var att hon kanske inte lever längre. Skrämmande nog så har det hänt förr att jag inte sett en kund på ett tag och sedan har det visat sig att de har dött. Och hon var säkert en bit över sjuttio även om hon var pigg och glad, i synnerhet när vi pratade om New York. Och det var tre år sedan tidningen kom ut så även om jag inte helt säkert vet när jag såg henne senast så det kunde mycket väl vara så att hon inte längre lever. Jag satte tillbaka tidningen i bokhyllan och sökte vidare efter boken. Men när jag väl satt mig ner för att läsa kunde jag inte fokusera på texten då jag inte kunde låta bli att fundera på vad som hänt den gamla damen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback