Paradox

En vän till mig fyller år om några dagar och jag har funderade en del på vad jag skulle kunna ge honom i present. Och jag fick idé efter idé till vad jag skulle kunna ge honom, personliga och speciella presenter. Ingen av dem skulle innebära några stora ekonomiska utlägg utan de skulle mer handla om personliga saker som berör saker vi har gemensamt. Dessvärre så har jag inte riktigt kunna bestämma mig då en av idéerna skulle innebära att jag var tvungen att färdigställa något jag inte riktigt har tid med även om jag har materialet. Den andra idén ligger i framtiden och det är inte bestämt att det blir av så jag vill inte gå händelserna i förväg. Den tredje och kanske enklaste idén är också den väldigt personlig men enklast att färdigställa. Mitt i mitt funderande kring presenter så inser jag att jag gång på gång avböjer presenter och all form av firande kring min egen födelsedag, någon som min vän är väl förtrogen med att jag gör. Det är saligare att ge än att få kanske…


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback