Luftburen smitta

Kapitlen i boken var korta men det var mycket att ta in så jag tog en klunk av kaffet och tittade mig omkring och såg på de andra som satt på caféet. Vid bordet bredvid satt det tre tjejer och pratade och delar av deras samtal skvätte över till mig likt vatten som skvätter upp på båtens däck under ett stormväder och jag hörde fragment och stycken av deras samtal mellan kapitlen min bok. Jag fortsatte och läste tills ytterligare ett kapitel var slut, samtalet bredvid var likt en bilolycka som man inte vill titta på men man kan inte låta bli. Allt deras samtal tycktes vara negativt, deras arbete var plågsamt, släktingar var en pest och allt var dyrt. Jag läste ett nytt kapitel men likt en giftig dimma nästlade deras samtal sig in mellan raderna i min bok och jag tappade fokus på mitt läsande. Jag kände vibrationer fortplanta sig till mitt bord och tittade under tjejernas bord där jag såg att en av tjejerna satt och skakade med ena benet som om hon vore irriterad eller stressad. Vibrationerna fortplantade sig till mitt bord och skapade små ringar i mitt kaffe, den giftiga dimman av deras negativa samtal smekte sig omkring min kropp likt ett ondskefullt väsen som ville väcka mina sämsta sidor. Nästan som en smitta som överfördes från det negativa samtalet vid bordet bredvid. Smittan som låg i luften fick mig att bli illamående och i ett försök att undvika smittan drack jag upp kaffet, klädde på mig och gav mig ut i den friska vårluften.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback