Förverkligat

För några år sedan fick jag rådet att skriva ner mina drömmar, vad jag drömmer om att göra, i en bok. När jag fick rådet så beskrevs det som att mina drömmar på något magiskt sätt skulle slå in om jag började med denna drömbok. Och då jag av naturen och ohämmad vana är skeptiskt och utan tro så det var med visst motstånd som jag tog mig an uppgiften att skriva ner mina drömmar i denna bok. Med tiden glömde jag bort boken men jag hittade den efter tag och när jag läste den så insåg att flera av de drömmar som jag skrivit ner i boken nu hade ägt rum. Jag ville inte använda mig av ordet uppfyllts då det skulle antyda att det skulle handla om något öde eller någon slags magi. Min logiska förklaring var att då jag satt mina drömmar på pränt så blir det en tydlig målbild som jag aktivt arbetade med. Och återigen gick det en tid och drömboken föll i glömska. Tills häromdagen då jag skulle fråga en vän om något som jag verkligen ville. Och jag kom att tänka på drömboken igen så kvällen innan jag skulle ställa min fråga så letade jag igenom hela lägenheten tills jag hittade drömboken och jag skrev då upp vad jag ville i boken. Och nästa dag när jag ställde min fråga så fick jag ett positivt svar på min fråga. Jag är fortfarande skeptiskt, fortfarande utan tro. Men, jag satte mig ner och läste igenom de drömmar jag skrivit upp under åren och insåg att mer än hälften av mina drömmar nu är genomförda och majoriteten av de som är kvar arbetar jag aktivt med att genomföra. Jag kan vara skeptisk, utan tro och betrakta drömboken som ett måldokument. Men, det jag skriver upp i boken blir till verklighet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback