En allvarlig sak

En kvinna ville prata om en allvarlig sak med mig och jag såg till att jag blev fri från kassan så att jag skulle kunna prata med kunden i fred. Kvinnan såg allvarlig ut och jag spände mina käkar i ren irritation och kände ilskan växa inom mig, de senaste veckorna har min acceptans för griniga människor minskat drastiskt. När vi jag var fri att fokusera på kvinna och hennes ”allvarliga” sak så berättade hon att hon varit ledsen en dag när hon handlade av mig, att hon varit riktigt ledsen. Jag kände hur en kall hand tog ett fast tag om hjärtat och jag började svettas samtidigt som jag funderade på vad jag kunde ha sagt eller gjort. Jag vet om att jag har en tendens till att skämta med alla men samtidigt så är det ytterst sällan som någon tar illa upp. Jag fokuserade på att andas och förberedde mig mentalt på att be om ursäkt. Men, så säger hon att tack vare att jag skämtade med henne den dagen som hon var så ledsen och nere så skrattade hon och dagen blev lättare. Så hennes allvarliga sak var att hon ville tacka mig för att jag gjort henne glad. Jag tackade förläget och rodnade samtidigt som jag tacksamt nog var tvungen att ursäkta mig och öppna en kassa till.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback