Berörd

Jag läste om mordet precis innan mitt arbetspass började och jag kunde inte släppa tanken och illamåendet ville inte lämna min kropp. En tonåring i New York hade blivit mördad för att man trodde att han var homosexuell. Han hade blivit ihjälslagen när han gick hem från en fest, han hade misshandlats till döds med ett metallrör. Varje gång jag blundade kunde jag se hur killen blev slagen och misshandlad med metallröret. Hur han blev svagare för varje slag. Vet inte varför jag tog så illa vid mig av artikeln. Kunde inte släppa tanken på killen, hur hans sista ögonblick i livet var och hur det skulle kännas att bli ihjälslagen med ett metallrör. Drömde om misshandeln senare när jag gått och lagt mig. Vaknade svettig och med ett hjärta som tycktes explodera. Den sista minnesbilden jag hade från drömmen som väckt mig var ett blodigt metallrör. Kom att tänka på när jag var i New York i höstas och en serie självmord var huvudnyhet i varje nyhetssändning. Det var homosexuella ungdomar som tagit livet av sig för att de var retade, trakasserade och inte såg någon annan utväg. Började dagen med en känsla av hopplöshet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback