Släppa taget

Säljer saker på loppmarknad, skänker böcker och kläder till Röda korset, ger bort saker som förlorat sitt värde för mig men som kan bli till värde för någon annan, slänger saker, lämnar saker till återvinning. Har jag inte använt det på ett år eller om det inte är något viktigt så gör jag mig av med det på något sätt. Släpper taget om det som inte är viktigt för mig, släpper all onödig tyngd. Känner att det som är viktigt för mig är det som jag upplever och har inom mig. Känner att de viktiga sakerna i livet faktiskt inte är saker. Förbereder jag mig på att lätta? Gör jag mig redo att ge mig av? Är jag på väg till något annat? Jag vet inte själv, men jag vet att livet blir lättare för varje sak som jag gör mig av med. På något sätt så blir det lättare att andas. Boken jag skriver får mig också att känna som att jag gör mig av med ett förflutet som tyngt ner mina axlar. Under allt som tyngt ner, under allt som tagit plats. Därunder finner jag vingar som jag vecklar ut. Kan det vara dags att flyga?


Kommentarer
Postat av: Nobody

Att släppa matriela saker i det yttre är kanske bra, men det som är mer än viktigt är , att släppa materialismen i sig själv och låta själen med dess visdom och kunskap lysa upp i sig själv och sin väg som man vandrar i mörkret(hell),och låta de gyllene vingarna veckla ut sig i sin fulla prakt och flyga högre och högre... Själen är en själv, och evig trots allt. Kärlek, frid och frihet suktar själen efter, ropar och viskar sina outsägliga ord ifrån de himmelska höjderna i hopp att man ska höra.

The Kingdom Of God(The Queen,The Soul) is within...

Ha de gott J.Å E



obs: länken som med följer är INTE traditionel kristendom, den är mer hermetisk...

Ha de gott J.Å E

Postat av: Nobody

“Wake, prophet-soul, the time draws near,'The God who knows' within thee stirs And speaks, for His thou art, and Hers Who bears the mystic shield and spear. A touch divine shall thrill thy brain, Thy soul shall leap to life, and lo! What she has known, again shall know, What she has seen, shall see again.

The ancient past through which she came .…”

2011-06-20 @ 11:27:05
URL: http://anna-kingsford.com/english/index.htm

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback