Påverkad

Kvinnan köpte ett sexpack av öl istället för att som i vanliga fall köpa en öl i taget. Kvinnan är väldigt förtjust i mig och vi brukar småprata lite när hon är nykter nog och hon såg nykter nog ut att kunna prata med mig så jag frågade glatt hur det kom sig att hon köpte ett sexpack isteället för att som i vanliga fall köpa bara en öl. –Jag horade mig inatt och fick 300 kronor så jag har råd att köpa ett sexpack idag.

Mannen gick ostadigt och det var tydligt att han var full. När han såg min blick utbrast han. –Fan, är ju fullare är va jag var när jag åkte in i fyllecellen, jävla snutar!

Varje gång som dörrarna till butiken gick upp kunde jag höra kvinnans gnälliga, hesa röst när hon tiggde pengar av kunder som gick in och ut ur butiken. Efter att en arbetskompis pratat med henne och förklarat för henne att hon inte fick störa andra kunder kom hon slutligen in och gjorde ett sista försök att få köpa cigaretter på krita. Efter att ha fått ett slutgiltigt nej av mig lämnade hon butiken.

Jag möter alkoholister dagligen i mitt arbete och jag kan inte låta bli att påverkas av dem. Funderar på hur det kommit sig att de hamnat i den situation som de är i. Känner mig utsatt av dem när de är hotfulla. Blir arg när de snattar. Blir glad när vi ”bryter” igen den mur som är mellan oss. Känner mig tacksam över mitt liv. Känner mig sorgsen när jag ser hur de verkar befinna sig i en slags dimma. Ibland kan jag känna mig som ett öppet sår på jobbet som ständigt är utsatt för ”infektioner” i form av min känslighet inför de som jag möter och deras livssituation. Om kvällarna kan infektionen ta över och tröttheten slår ut mig och enda sättet att läka blir att sova.


Kommentarer
Postat av: ydobon

Att vara sensitiv av andras känslor och livs tillstånd är påfrestande,jag vet det själv av erfarenhet i mitt eget liv, speciellt om man är spirituell och själslig varelse. Jag tror att de som är avancerade själar om man får använda ett sånt uttryck, är sensitiva till sin natur, på både gott och ont, och utvecklande framför allt. Du är nog mer utsatt med ditt yrke än andra skulle jag tro. Men den spirituella känsligheten har man i alla livssituationer...

Ha de EÅJ



“Illumination is the Light of Wisdom, whereby a man perceiveth heavenly secrets. Which Light is the Spirit of God within the man, showing unto him the

things of God.”

A.B Kingsford

2011-06-27 @ 12:01:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback