Aska och vatten

Allt kvinnan köpte var ett paket cigaretter men det tog sin tid att betala så jag kunde i lugn och ro titta på henne. Det var svårt att uppskatta hennes ålder men hennes hy var grå, de långa krokiga naglarna skiftade i grått och brunt. Hon hade svårt att röra sig och hon verkade inte se mycket. Jag funderade för mig själv på vad som skulle hända om jag petade på henne. Jag fantiserade om att hon skulle pulveriseras och förvandlas till en hög av aska som skulle blåsa iväg av vinddraget som uppstod när dörrarna öppnades. Tänkte på killen som jag träffat en stund tidigare, han som jag varit förälskad i under fler år än jag vill erkänna. Undrade vad som hänt om han petat på mig på samma sätt som jag funderade på att peta på den gamla kvinnan. Jag hade nog förvandlats till en pöl av vatten. Tur att man inte petar på folk.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback