Runt midnatt

Om kvällen efter jobbet fylls jag ofta av en känsla av att jag blir mer privatpersonen Åke än jag är tidigare under dagen. När jag går kvällens sista promenad med hundarna, när jag dricker mitt te och skriver mina blogginlägg är jag på något sätt privatpersonen Åke. Jag släpper garden, öppnar min själs fönster och sätter mig i det öppna fönstret och tittar ut på världen utanför, men också in på världen inom mig. Vid dessa tillfällen känner jag mig mer sårbar och är tacksam över att jag som regel inte möter allt för många vänner och bekanta på mina hundpromenader. Under dessa timmar runt midnatt då jag är som närmast mig själv och mina känslor. Vid denna tid på dygnet funderar jag på något att skriva som sammanfattar min dag, en text som sammanfattar en stämning som jag burit på under dagen som gått. När jag skriver får jag sortera bland idéerna och välja bort det alltför privata, det som jag kanske hade velat skriva om. Men det är trots allt en text som de flesta av mina läsare skriver på dagtid, i det krassa dagsljuset. Under den tid på dygnet då jag åter är den officiella Åke.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback