Medveten

Restaurangens namn var ”Eatt”, varför den stavades med två t undgick mig men jag hade varit där och ätit några dagar tidigare och maten hade varit riktigt god. Jag valde ett bord på uteserveringen men i skuggan då solen stod högt på himlen, tog av mig solglasögonen och la ifrån mig anteckningsblocket. Promenaden längs sjökanten hade fått tankarna och kreativiteten att flöda och jag hade fyllt några sidor av blocket med material till boken. I väntan på maten roade jag mig med att titta på människorna som passerade på gatan som låg intill. När jag fick min mat la jag besticken åt sidan och blundade samtidigt som jag tog in dofterna av maten innan jag började äta. När jag ätit färdigt satt jag kvar en stund och bara njöt av det faktum att jag satt på en restaurang och åt god mat i ett land på andra sidan jorden från där jag bor. Tänkte på hur bra jag har det som kan göra resor som tar mig över hela världen, att jag har förmånen att äta på restauranger som denna, att tagit mig så långt i livet. Jag tycker inte om uttryck som lyckligt lottad eller välsignad då jag kommit dit jag är idag för egen maskin men jag är fylld av tacksamhet och medveten om hur långt jag kommit.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback