Vem?

– Det här kommer också att gå över.
När jag vaknade så var allt jag kunde komma ihåg av drömmen just de orden. Jag kunde inte komma ihåg något av det jag drömt men det var som alla känslor jag känt i drömmen satt kvar i kroppen. Magen var som en stor knut av oro, hjärtat slog som av rädsla och bröstkorgen höjdes och sänktes av min tunga och häftiga andhämtning som om jag sprungit från något som jagat mig. Jag blundade som om för att se om det fanns rester kvar av drömmen på insidan av ögonlocken men allt jag såg var mitt inre mörker. Meningen ekade inom mig och jag knöt nävarna som låg längs kroppen sidor, jag knöt nävarna som om för att ilsket frammana minnet av vem som sagt till mig att även detta kommer att gå över, och framför allt knöt jag nävarna i ilska över att jag inte kunde komma ihåg vad som jagat mig. Var det något som hade anknytning till mitt vakna liv eller hade det bara varit en dröm, en restprodukt av mitt undermedvetna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback