Felsägning

Vintern har aldrig varit min årstid, avskyr kylan och snön. Men mest av allt avskyr jag att det blir halt ute. Och sedan jag brutit handleden när jag halkade för några år sedan är jag fortfarande rädd för att halka och bryta något igen. Då jag är konstant rädd för att halka går jag därefter vilket ger upphov till retsamma kommentarer från vänner och bekanta. Jag inser själv att det ser lustigt ut och min rädsla för att halka gör mig arg och irriterad, så häromdagen när jag nästan halkade skulle jag ilsket säga att jag känner mig som Bambi på hal is. Men en Freudiansk felsägning fick mig att säga att jag kände mig som Bimbo på hal is…


Kommentarer
Postat av: Susanne

Ett tips: Köp broddar! Visst det är både gubb- och töntvarning på det, men om man slipper halka så kanske det kan vara värt det :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback