Inre och yttre bilder

Under kvällen var jag på Borås Stadsmuseum och blev fotograferad för ett portträtt. Inte för att jag har något behov av ett porträtt utan mer för att få en bild av hur ser ut på ytan. För även om jag inte är en främling för ytan, jag har medverkat i såväl tv, tidningar som radio, så kretsar mycket i mitt liv kring insidan. Mitt bloggande handlar om tankar och känslor, mina föreläsningar handlar om att upptäcka att man är homosexuell med alla tankar och känslor som det innebär. I mitt arbete på ICA så handlar mycket om att se människors behov och att möta dem. Så när jag bestämde mig för att bli fotograferad för ett porträtt handlade det mer om att få en annan bild av mig, kanske en mer neutral bild. En bild av mig själv men fångad av någon annan, någon som inte känner mig sedan tidigare. När fotograferingen väl börjat så blev jag själv förvånad över hur privata ämnen fotografen, hans assistent och jag pratade om under fotosessionen. Och efter en halvtimmas fotografering gick fotografen och jag igenom bilderna tillsammans och valde ut ett antal bilder. Och när jag satt där med bilderna så insåg jag att den bild jag har av mig själv, hur jag tror att jag själv ser ut, alltför ofta krockade med vad jag såg framför mig. Bilderna visade mig men inte hur jag ser mig själv.


Kommentarer
Postat av: Creutz

"En värld är varje människa." - Gunnar Ekelöf



Jag förmodar att bara en av dessa världar syns på utsidan.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback