Skriva smutsigt

När jag läser texten så ser jag meningen ”En anledning jag försökte förtränga i djupet av mitt innersta mörker”. Läser den några gånger och liksom smakar på den. Känner mig nöjd när jag läser den. Den känns vacker på något sätt. Jag tycker om att beskriva det jobbiga, det hemska, i vackra ord och meningar. Men problemet här var att jag försökte beskriva en elvaårig killes tankar. Och det känns inte som att en elvaårig kille tänker i så poetiska tankebanor. Dessutom vill jag inte värja mig för det jobbiga, det hemska, när jag skriver just den här boken. Vill att den ska ligga så nära sanningen som möjligt. Vill att texten hellre känns smutsig än vacker. Skriver om texten med andra ord men lägger meningen som var för vacker i ett annat dokument. Spar på det vackra till ett annat tillfälle.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback