Må bra

De brukade vara två och de handlade av mig nästan varje pass som jag jobbar. Den blonda är egentligen min favorit men han blir uppenbart nervös och pratar i princip aldrig med mig utan försöker hålla sig i bakgrunden efter att ha sagt hej till mig. Den mörkhåriga killen däremot är pratsam och verkar smickrad över min uppmärksamhet så vi småpratar alltid om mat, träning och den allmänna dagsformen när de är inne. Men nu var den mörka killen inne själv och vi pratade på som i vanliga fall. Vi pratade lite om hans träning och att jag simmade 1 km varje vardagsmorgon. Han säger att han börjat träna kondition för att må bättre och leendes säger han att om man mår bra så ser man bra ut. Jag kan inte hålla mig så jag ler mitt största leende när jag säger att då måste han må bra. Han är tyst några sekunder innan han generat inser att jag berömt hans utseende och tackar mig. När han plockat ihop sina varor och beger sig mot utgången så vänder han sig om säger: -Du ser också ut att må bra Åke!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback