Avslut

Årets sista lediga dag. Det låter ödesmättat på något sätt. Och konstigt. Jag kan ju inte jobba resten av året?! Men det är faktiskt bara några dagar kvar av 2011. Ännu ett år tar slut, ett år går till ända. Avslut. Jag har tagit tillfället i akt att göra andra avslut. Jag har avslutat ett bankkonto som jag skulle ha avslutat sedan flera månader tillbaka men det har inte blivit av. Jag kommit igång med träningen de senaste månaderna och därför avslutade jag mitt gymmedlemskap idag. Kanske låter som en motsättning i sig men jag har varit på gymmet 2 gånger under året men jag har lyckats ta mig iväg och simma minst tre gånger i veckan de senaste två månaderna så jag har bestämt mig för att satsa på det fungerar för mig. Att ta mig till gymmet och säga upp medlemskapet var något av det jobbigaste för min del då jag inte ens byter eller lämnar tillbaka ett par byxor i vanliga fall. Jag kommer även till ett slags avslut med mitt bokprojekt. Eller rättare sagt ett delslut. Om allt stämmer så kommer jag att bli färdig med tillbakablickarna i boken under denna veckan, den del som krävt mest efterforskningar för att det jag tar upp i boken ska stämma rent kronologiskt. Det har också varit den del som varit svårast att skriva då jag vill att det ska stämma av hänsyn till de som jag berättar om. Även om det inte är en vacker historia som jag berättar så vill jag att den ska stämma. Nu har jag ”bara” det som är nutid kvar i boken. En del som mest utspelar sig i mina tankar och med mina demoner. Något som jag är alltför bekant med och fortfarande lever med så jag räknar med att det ska gå mycket snabbare att skriva den delen av boken. Att komma till slutet, komma till avslut.

Kommentarer
Postat av: research paper

Your situation is very much familiar to many people! It is not awful indeed


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback