Vägen framåt

Jag har skrivit fem kapitel och efter en genomläsning sammanfattade en vän det jag skrivit som ”nattsvart men bra”. Men det sjätte avsnittet som jag nu jobbat på ett tag har visat sig vara betydligt svårare att skriva än de tidigare. Något jag inte trott då de kapitel jag skrivit hittills varit så mörka och jobbiga att skriva att jag verkligen sett fram emot att skriva nästa bok då den kommer att bli betydligt ljusare. Och det sjätte kapitlet i boken är ljusare och mer positivt än de tidigare kapitlen. Men så mycket svårare att skriva. Det var först idag efter nästan en veckas skrivkramp som jag fann vägen, orden föll på plats likt gatstenar som bildar en väg framåt i boken.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback