Uppenbart

Killen framför mig i kassan var stamkund och jag visste att han brukade arbeta extra på en restaurang så det var ingen avancerad gissning när jag frågade om han också jobbade ikväll. Han log och frågade om det var att han var ovanligt snyggt klädd som avslöjade honom.
-Jag tycker alltid att du är snygg svarade jag och log.
Inombords svor jag och bannade mig själv för kommentaren. Var fick jag allt ifrån? Kunde jag inte dämpa mig lite ibland i alla fall? Kunde jag inte ha lagt till att han alltid var snyggt klädd så hade mitt flörtande inte blivit så uppenbart? Killen blev generad och sa att han jobbade ikväll, därav kläderna. Sedan log han mot mig och sa: -Så jag lär komma in och handla igen. Fortfarande generad och på väg ut genom dörrarna log han och blinkade åt mig. Jag log tillbaka, blinkade tillbaka och slappnade av.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback