Medvetenhet om natten

Kyrkklockan slog midnatt och jag blev medveten om att det aldrig är tyst i staden, inte ens på natten. Jag kunde höra ljudet av bilar som passerade i fjärran. Någon på väg till en fest skrattade högt. Jag tittade upp mot himlen och tänkte på hur mörk himlen är, stadens ljus tycks förtära stjärnornas strålar på deras färd mot jorden. Jag har alltid trivs med ljud omkring mig, att ha ljud omkring mig har gett mig mer trygghet än tystnaden gjort. På samma sätt har jag funnit mer trygghet och lugn i ljuset än i mörkret, som liten hade jag alltid som lättast för att somna när det var lampor tända och mina föräldrar var vakna och pratade med varandra. Än idag sover jag med radion på och jag vaknar av tystnaden. Men nu när jag gick ute i den kyliga vårnatten så blev jag så tydligt medveten om att staden förtär tystnaden och mörkret.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback