Förändring

Lever i för tillfället med en känsla av förändringar och avslut. Vet inte riktigt varför. Det kanske är vårens ankomst och vintern som förlorar mark och makt över vardagen. Det kanske är arbetskompisen som slutade häromdagen och själv var försatt i en stämning av tankfullhet inför förändringarna i hennes liv. Det kanske mitt konstanta sökande efter ord, mening och innehåll i mitt så kallade liv. En film som jag såg för flera veckor sedan tycks fortfarande spela i bakhuvudet på mig. Jag kommer inte ihåg några scener eller repliker utan det är mer huvudrollsinnehavarens sökande som påverkar känslostämningen som jag är i. Först kunde jag inte riktigt se sambandet mellan vårens ankomst, arbetskompisar som slutar och en film som jag såg för flera veckor sedan. Men så slog det mig att allt handlar om förändring, framåtrörelse och att det påverkar mig enormt i nuläget.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback