Lägenhetsrensning

Jag när en dröm om att göra mig av med allt onödigt som jag äger och bara ha kvar det nödvändigaste, det jag verkligen älskar och det jag använder. Jag vill frigöra energin som tycks vara bunden i allt jag äger. Jag vill lägga min energi, och mina pengar, på upplevelser som jag bär i mitt inre och inte på saker som tynger ner mig. Steg för steg har jag börjat rensa hemma, en del slänger jag, en del skänker jag bort och en del har jag sålt. Pengarna har jag symboliskt växlat in till dollar för att användas i USA till upplevelser. Jag har satt som mål att tömma vinden och garderober. Det som jag äger ska bara vara det som man kan se med blotta ögat utan att man behöver rota i garderober eller vindsutrymmen eller källare. Vill bara ha det nödvändigaste. Min målbild är den där scenen i filmer där någon säger upp sig på sin arbetsplats och allt de tar med sig får plats i en kartong. Rikting så extremt och minimalistiskt kan jag nog inte leva men det är min målbild när jag rensar och röjer.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback