Fortfarande känslig

Efter jobbet och en promenad med hundarna fixade jag lite fika och tittade på en engelsk deckare på tv. Jag har sett en hel del film och tv-serier i mitt liv och då jag har en förkärlek för skräckfilm och rysare innebär detta att jag sett en hel del våld. Men trots detta tittade jag bort flera gånger under avsnittet som jag nu såg. Har sett betydligt värre saker i mitt liv så jag blev lite förvånad över min reaktion. När handlingen fortsatte fick jag svårt att andas och blev illamående. På samma sätt som poliserna i tv-serien chockades av mördarens handlingar chockades även jag. Kände mig löjlig då jag reagerade så starkt på det som visades på tv men när illamåendet väl gått över så kändes det ganska bra att jag reagerat som jag gjort och mått illa över det som skildrades på tv. Insåg att jag inte är så härdad utan att jag istället har kvar min känslighet och det kändes riktigt bra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback