Hittar inte vägen

Under lektionen jag hade häromdagen fick jag Frågan. Samma fråga som jag fått så många gånger förr. ”Var fann du modet, var fann du kraft?”. Jag som inte upplever mig som varken modig eller kraftfull. Fick ge samma svar som alltid, att jag inte vet. Skulle vilja kunna ge ett svar, skulle vilja kunna hjälpa andra att hitta källan till mod och kraft. Problemet är bara att jag själv inte är medveten om var källan ligger. Vet bara att den finns någonstans inom mig. Och att jag inte kan hitta den medvetet. Jag har inte förmågan att finna källan, att finna kraften och modet när jag är i behov av den.
För tro mig, det finns ändlösa ögonblick då jag är i behov av kraft och mod. Men när jag är medveten om att jag behöver kraften och modet som finns inom mig, då finns den ingenstans att finna. Jag kan bara se att källan till kraft och mod finns någonstans inom mig när jag ser tillbaka på händelser jag varit med om. Men jag lyckas aldrig lokalisera källan. Om jag visste var den var att finna så skulle jag kunna använda mig av den i stunder av nöd. Om jag visste var den var att hitta så skulle jag sprida kunskapen till alla som behövde den. Jag skulle med glädje svara på frågan under mina föreläsningar. Jag skulle så gärna ge andra som är i behov av mod och kraft svaret på var de kan finna källan. Men jag hittar inte vägen till min egen källa.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback