Tillflyksort

I de ögonblick som jag inte orkar med, när det blir för tungt så drömmer jag om att bara lämna allt och åka någonstans. Kanske flytta till USA, bara ta med lite kläder och bo i ett litet rum utan några ägodelar förutom en säng och en tv. Byta namn och ta ett jobb som diskare eller något där man inte behöver vara alltför social. Läsa böcker i caféer och parker och gå på bio, ta med mat hem från restaurangen där jag jobbar och äta framför tv:n. Oftast när jag har dessa tunga stunder så avbryts jag av en hund som puffar på mig eller en telefon som ringer och jag lyckas ta mig upp till ytan igen.
Men så idag när jag lyckats simma upp till ytan efter att ha dragits ner under ytan under ett tungt ögonblick, så insåg jag att på mina semestrar gör just detta. Jag åker till USA, jag kallar mig för mitt andranamn James, jag byter språk och blir en i mängden. Jag går på bio och läser böcker på caféer, tar med mig take-away-mat till hotellrummet och tittar på tv. På mina semestrar lever jag drömmen som ger mig och kraft att orka med.


Kommentarer
Postat av: Elin

Mod betyder inte att vi är orädda utan att vi vågar göra det vi är rädda för eller känner oss osäkra inför.

Postat av: Anonym

Mod betyder inte att vi är orädda utan att vi vågar göra det vi är rädda för eller känner oss osäkra inför.

2010-05-20 @ 20:14:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback