Smakråd

-Du som har så bra smak och alltid är snyggt klädd, kan du vara smakråd åt mig?
Killen som frågade mig är stammis i butiken som jag arbetar i men jag kan inte påstå att vi känner varandra. Vår relation består mest i att jag har flörtat med honom när han har handlat av mig och med tiden har han kommit att så gott som alltid välja min kassa när han handlar. Min första spontana tanke var att han hånade mig men jag insåg snabbt att det var min dåliga självkänsla som talade. Jag svarade lite svävande att jag kunde agera smakråd åt honom samtidigt som jag tänkte på min egen inställning till att handla kläder. Att handla kläder tycker jag mest är en plåga och jag tycker inte att jag har någon speciell klädstil, klär mig mest i jeans och t-shirt. Stereotypen att homosexuella män skulle ha en naturgiven känsla för stil och kläder har aldrig stämt på mig, till min egen besvikelse. Kanske var det den stereotypen som han projicerade på mig och därför ville ha mitt smakråd. Vilket som så lyckades jag intala mig att han inte hånade mig och jag valde fördomar framför hån vilken dag som helst, så jag bestämde för att se på min uppgift med största allvar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback