Promenad

Det tar alltid mot att gå den dagliga kvällspromenaden efter jobbet. Tröttheten drar mina ögonlock och jag skulle ge vad som helst för att gå direkt och lägga mig efter att ha arbetat kvällsskiftet. Men hundarna måste få gå sin promenad och jag kopplar hundarna för att sedan bege mig ut i försommarnatten. Särskilt under helgerna är det mycket liv på gatorna och fredagskvällen var inget undantag, trött navigerade jag min väg fram mellan krossade flaskor och spyor. När vi gått vår promenad och nästan var framme vid porten så mötte vi ett gäng killar som var på väg mot ett uteställe, en av killarna hejade och när jag hejade på honom så kände jag igen honom som en kund från mitt arbete. Han frågade hur det var och jag svarade att det var bra med mig för att sedan fråga hur det var med honom. Han log och svarade att det var bra med honom. När vi gått förbi varandra så började killarna att diskutera mig och hur trevlig jag alltid var när man handlade i min kassa. De pratade högt som man ofta gör när man druckit alkohol och deras samtal om mig ekade mellan husväggarna. Det var en konstig känsla att höra deras samtal om mig och det kändes nästintill overkligt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback