Manlighet

Alla definierar manlighet på olika sätt. Jag är säkerligen inte den mest manliga person man kan träffa, men jag tror inte heller att jag är den fjolligaste varelsen som gått i ett par skor. Men jag är nöjd med den jag är och jag ser mig som relativt trygg i min egen manlighet. Men jag ska samtidigt erkänna att jag kan känna mig otroligt fjollig i jämförelse med en del män. Som idag när jag stod i kassan och det kom en man och handlade av mig. Han var typ 1,70 lång och vägde säkerligen 120 kilo. Han var orakad och kepsen han hade på sig var sliten och en tydlig svettrand skilde skärmen från resten av kepsen. Hans håriga mage vällde ut under den slitna t-shirten som hade en skämttext. I ett försök att låta bli att titta på svettranden på kepsen, resterna av ketchup som var kvar i mungipan eller den håriga och likbleka magen så försökte jag tyda vad det stod på hans t-shirt. Och efter en stund kunde jag läsa texten: I norrland är myggen så stora att det är skönt när de suger… Instinktiv höjde jag min högra hand i en fjollig gest fylld av avsmak och chock. Men han noterade inte min fjollighet då han var fullt fokuserad på att slicka bort ketchupen som var kvar i mungipan samtidigt som han väntade spänt på att se om hans köp gick igenom.


Kommentarer
Postat av: Creutz

Hå, om det är manlighet... då emigrerar jag.

Postat av: Susanne

Efter att ha läst detta inlägg så känner jag att jag absolut föredrar en superfjolla framför en sådan man som du beskrivit här...

2010-05-16 @ 18:33:59
URL: http://susieque.blogg.se/
Postat av: Hanna

Hahaha.. Jag kan se dig framför mig!

2010-05-16 @ 20:59:13
Postat av: J. Åke Englund

Tycker att det är mindre smickrande men alltför vanlig form av manlighet, som tur är så finns det varianter av manlighet ha ha ha.

/Åke

2010-05-16 @ 23:19:25
URL: http://akeenglund.blogg.se/
Postat av: J. Åke Englund

Det krävs en hel manlighet att tordas vara fjola så fjollan vinner i längden om han är sig själv.

2010-05-16 @ 23:22:37
URL: http://akeenglund.blogg.se/
Postat av: J. Åke Englund

Du kan det va :))

2010-05-16 @ 23:23:13
URL: http://akeenglund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback