Målande upptäckter

Under tiden jag var i USA så ringde det en kille som skulle måla min lägenhet. Han ringde på förmiddagen svensk tid vilket innebar att han ringde mitt i natten i USA så det tog ett tag innan jag förstod att han undrade om det var ok att han gick in i min lägenhet när jag inte var hemma. Jag sa att det inte var några problem med att han gick in i lägenheten när jag inte var där men han ringde ändå varje gång han skulle in i lägenheten under veckan bara för att jag skulle veta om att han gick in igen. För mig känns det nästan lättare om målare och reparatörer går in i lägenheten när jag inte är hemma så för mig var det inget problem. Men så när jag kom hem så kände jag att det kanske ändå hade varit lite roligt att vara hemma och se minen på honom när han såg tavlan med en naken mansrygg, när han såg dvd:n ”Adam & Steve” som låg framme på tv-bänken eller när han var tvungen att flytta på statyn av en manstorso som stod i fönstret där han skulle måla. Han kanske inte reagerade alls, han kanske blev stressad eller så kanske han blev nyfiken.


Kommentarer
Postat av: Creutz

Perfekt! Jag har funderat i liknande banor när vi har hantverkare hemma hos oss: James Dean som spanar ner från sitt svartvita foto, märkliga boktitlar, foton på oss...



Men, de kanske får sig en liten funderare: nä, men, se, det finns HBTQL(!)-personer i vanliga lägenheter! Som inte är märkliga! Som är alldeles acceptabla...

Postat av: J. Åke Englund

HBTQL-personer... jag misttänker att du läst min artikel i Borås Tidning :)

2010-05-12 @ 00:43:17
URL: http://akeenglund.blogg.se/
Postat av: Creutz

Indeed!

2010-05-12 @ 16:54:21
URL: http://literature-connoisseur.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback