Singel och barnlös

För en gångs skull har jag haft en ledig helg och jag har nästan lyckats att inte göra något som har med jobbet att göra, har inte lyckats helt men ingen är perfekt. Och när jag på söndagskvällen satt och åt på en Thairestaurang så sökte jag upp det mest avskilda bordet som var beläget i den mörkaste delen av lokalen för att undvika att prata med någon. Men så när jag sitter och äter så kommer det in en ung kille för att ta med sig take away och när han ser mig så kommer han fram till mig och frågar om jag jobbar på ICA, jag svarade ja och vi pratade en stund medans han väntade på sin mat. Efter vanliga frågor om mitt arbete så frågade han mig om jag hade en dotter, jag blev ställd över hans fråga, i synnerhet då han såg ut att vara 12-13 år gammal och jag var osäker på om jag hade hört rätt så jag bad honom upprepa frågan. Jag skrattade och svarade att jag inte hade någon dotter. Han var tyst en stund och frågade sedan om jag var förlovad. Jag skrattade återigen och sa att jag varken var gift eller förlovad utan att jag var helt singel, efter det frågade jag honom om han var tillsammans med någon. Han svarade att han var singel och vi kom överens om att det var enklast att vara singel, inga krav och bara frihet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback